"det är bara att le"

Är någor jobbigt? "det är bara att le"

måndag 6 april 2015

Sanna vänner

"Sanna vänner har man kvar när de andra har gått. Sanna vänner kan du alltid lita på. När du kom behövde jag en vän. Sanna vänner kommer alltid igen"

Ja så sjunger faktiskt Carola. Den låten lyssnade jag för en hel del år sedan men det sista har jag börjat nynna den. Jag har nog aldrig tänkt på hur viktigt det är med riktiga vänner. Såna vänner som man är sig själv med, vänner som man inte kan låtsas inför. 

När jag blev sjuk och påbörjade resan mot att hitta mig själv började jag rensa i min vänkrets. De vänner jag har närmast mig nu är de som jag valt att ha i mitt liv. En del har jag känt länge och en del lite kortare men de är otroligt viktiga för mig. 

Nu när man blir äldre och har familj så hinner och kan man inte umgås med dem så som man vill men de finns ändå där. Ibland blir det gnissel i en vänskapsrelation men är det riktig vänskap så ska man väl kunna fixa det också. 

Mina vänner är otroligt viktiga för mig och jag vill vara en sann vän för dem. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar