"det är bara att le"

Är någor jobbigt? "det är bara att le"

onsdag 1 april 2015

Tjock? Jag? Nähä?!?!

Ibland undrar jag om folk tror att man inte fattar att man är överviktig.


Men vet ni vad mina kära vänner som så gärna vill göra små pikar om det, JAG VET!!!!

Jag ser min övervikt varje gång jag går förbi en spegel eller ett skyltfönster på stan eller nåt annat som reflekterar min bild, Och jag gillar det inte, inte nåt alls. Men det finns en anledning till att jag ser ut så här. 

Ja självklart så är ju en av anledningar såklart att jag älskar att äta


Men sen är det faktiskt en anledning till, en som jag inte tänkt på innan psykologen påpekade det. Jag har inget självförtroende och absolut ingen självrespekt. Jag respekterar inte mig själv så pass att jag tycker att jag är värd att känna mig vacker. Låter helknäppt men så är det.

Jag håller på med en förändring, Inifrån och ut ska jag bli bättre. Det är en långsam process och mycket hinder finns det på vägen men från och med nu så gäller en ny plan för mig själv. 

Jag vill att mina tre barn ska växa upp med bra självförtroende, självkänsla och självrespekt och ni vet ju vad man säger: "barn gör inte som man säger utan som man gör" så nu gäller det att bli det föredöme för mina tre barn som jag var tänkt att vara.

Så nu gäller det att ge järnet!!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar