"det är bara att le"

Är någor jobbigt? "det är bara att le"

fredag 17 februari 2012

Ja jag är inte "i matchvikt" so what?!?!

Alltså ibland kan jag bli knäpp på människor som måste antyda att jag är överviktig. Kommentarer som kommer från folk kan ju få en att bli galen.
Det har inget att göra med att jag skulle må dåligt och hata mig själv men jag vet ju att jag väger för mycket jag är ju inte blind liksom.
Men vad är det som gör att vissa tror att de har rätt att trycka ner andra? Som tror att de har rätt att säga vad de vill?
Jag försöker (som så många andra) att gå ner i vikt men det sker ju inte i en handvändning. Jag försöker träna så mycket jag kan men det finns ju inte sådär jättemycket tid över i mitt liv för mig själv.

Tänk på vad ni säger till folk, det kan såra mycket mer än vad man visar.

Och en stor puss till alla er som hjälper mig att få upp självförtroendet. Ni är så söta med era kommentarer. Jag skriver inte detta inlägg för att jag vill att alla ska säga massa snälla grejer till mig så strunta i det. Jag klarar mig ändå.

Ha det bäst!!!



- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar